Golf ikona balkanskih puteva

Htjeli to priznati ili ne, na putevima širom Balkana bez velike konkurencije prevladava samo jedan model Volkswagen Golf. Razloga tome je mnogo, široka pristupačnost kako automobilima tako i novim i polovnim dijelovima, male cijene, a i pored toga i dalje veoma veliki Njemački kvalitet vozila. Danas mnogo automobilskih tvrtki nastoji da budu kao Volkswagen, ali kod malo njih je to uspjelo. Ipak ni sam Volkswagen nije počeo od nule, već su počeli tako što su na neki način kopirali popularne dizajne iz Fiata sedamdesetih godina.

 

                Kao epilog ovih događaja sredinom sedamdesetih godina proteklog stoljeća na tržište je izašao Golf 1. Ovaj Golf je veoma brzo prevladao strano tržište, iako kod nas i nije odmah bio dostupan. Ovaj Golf je nasljednik popularne Bube. U odnosu na Bubu Golf se razlikovao u nekoliko ključnih stvari. Jedna od tih stvari bio je prednjo – pogonski sistem, kojem je Golf tada težio.

                Kao auto koji je izvukao Volkswagen iz krize u koju je upao zbog opadanje prodaje Buba, Golf 1 se pokazao kao veliki uspjeh. 1983. godine na tržište izlazi i njegov nasljednik Golf 2. Na našim prostorima ovaj automobil se pokazao kao veliki hit, a takav je ostao do današnjeg dana, jer sa sigurnošću možemo reći da je i dalje u veoma širokoj upotrebi. Sedam godina poslije na tržištu se pojavio i model koji je imao pogon na sva četiri kotača, a nazvan je Golf Country. Ova generacija Volkswagen Golfa prestala se proizvoditi 1992. godine.

                S velikom sigurnošću možemo reći da je bez ikakve sumnje, za to doba, najveći pogodak bio treći iz serije Volkswagen Golf – Golf 3. S proizvodnjom se počelo 1991. godine, a postojali su i premium top modeli  u koje su ugrađivani VR6 motori koji su razvijali i do 191 konjsku snagu. Prilično jako za to vrijeme. Ovo je bio prvi put da Volkswagen Golf ima i karavansku verziju. Iste godine kada je predstavljena ta karavanska verzija, predstavljen je i novi izgled za tu karavansku, ali i GTI verziju automobila. Tijekom godina u auto su dodavane razne nove stvari, počevši od prednjih zračnih jastuka, kao i bočnih pa do ABS-a. Popularni Golf 3 na Balkanu je opravdao svoju povijest, to jeste popularnost njegovih prethodnika. „Trojka“ i dan danas ima najveću popularnost na Balkanskim ulicama. Osim toga, jedan je od auta koji su često dorađivani i prerađivani u karavane i različite modele, naročito na našim prostorima. Golf 3 se prestao proizvoditi 1997. godine.

                Od jeseni iste godine počinje proizvodnja sljedećeg u nizu Golfa, a riječ je naravno o Golfu 4. Najjači motori razvijali su i preko 241 konjskih snaga, spakovani u popularnu „Četvorku“. Golf 4 je imao razna izdanja od Oceana i Pacifica preko Special izdanja do GT izdanja. Golf 4 kabriolet se prestao proizvoditi u jesen 2002. godine. Golf 5 je verzija Golfa koja se na tržištu pojavljuje poslije prestanka proizvodnje Četvorke. S malo više sportskom izvedbom i jačim motorima „Petica“ razvija od 0 do 100 kilometara na sat za svega 7.2 sekunde. Proizvodnja prestaje u 2009. godini. Sljedeći u nizu je Golf 6 koji s proizvodnjom počinje u 2008. godini. Veoma je sigurno izdanje Golf vozila kako sadrži čak 7 zračnih jastuka, a osim toga i ESP. Šestica dolazi u mnogim verzijama kao što su Golf VI Plus, Golf VI Variant, Golf R, Golf GTD i Golf GTI. Šestica se proizvodi i danas.

                Nema sumnje da će Golf mnogo godina žariti Balkanskim putevima i da će iza sebe ostaviti veliki broj zadovoljnih korisnika, bar još onoliko koliko je do sada ostavio!